Tuesday, July 22, 2008

Muzakarah PAS - UMNO

Pesan Tuan Guru Nik Aziz Jangan Diabaikan

Tuan Guru Nik Aziz secara jelas menyatakan bahawa beliau tidak berminat dengan idea untuk bermuzakarah dengan Parti UMNO, penulis harus menekankan "Parti" kerana PAS khususnya mempunyai banyak sejarah hitam hasil muzakarah dan kerjasama dengan UMNO. Mungkin ramai yang berpendapat muzakarah ini adalah ke arah kebaikan bangsa Melayu dan agama ISLAM, tetapi pada pandangan Tuan Guru idea muzakarah ini merupakan salah satu taktik licik UMNO untuk mengangkat kembali parti itu yang sedang kelemasan dan tidak salah jika penulis katakan tengah nazak.


"Itu Perangkap namanya" kata Tuan Guru, ya, ia kelihatan seperti itu, jika betul Pemimpin-pemimpin UMNO ini Ikhlas, mengapa baru sekarang ditimbulakan idea ini. Bagi penulis jika muzakarah ini bertujuan untuk membela kepentingan Melayu dan ISLAM, maka ruang dan peluang harus diberikan demi menjayakanya, tetapi sebaliknya jika ia berunsur kepartian maka, sedikit nasihat penulis, lupakan sajalah wahai pemimpin UMNO. Tidak kelihatan tujuan yang jelas Muzakarah ini diadakan, kerana seperti apa yang dikatakan Tuan Guru, dan penulis juga bersependapat dengan Beliau, parti UMNO adalah parti sekular yang hanya memperjuangkan dasar untuk dunia semata-mata, tidak kelihatan sebarang usaha untuk memperjuangan ISLAM. "
Soal bangkit dari kubur dan akhirat tidak pernah menjadi hala tuju dan perbincangan di kalangan pemimpin Umno" kata Tuan Guru lagi.

Pandangan peribadi penulis, PAS adalah lebih layak dalam memperjuangkan dan mengangkat martabat ISLAM, dan memang menjadi Dasar PAS ke arah itu. Mungkin baru sekarang UMNO sedar akan keperluan Muzakarah dengan PAS, namun mungkin juga ia tidak perlu kerana PAS sekian lama mempertahankan apa yang orang UMNO baru hendak cuba-cuba usahakan, fikir-fikirkan, biar PAS menjalankan apa yang terbaik untuk ISLAM.

Dengan penuh keikhlasan saya Doakan usaha Tuan Guru dan PAS kearah membentuk sebuah kerajaaan ISLAM yang menjaga kepentingan semua kaum, bangsa dan agama di negara ini menjadi kenyataan.

1 comment:

Anonymous said...

Haha..

Bro..gua nak cakap!Gua add-kan link lu nih!Support moral utk lu terus mem-blog!SO..teruskan menulis...

Roger

Hos Web Site Anda Secara Percuma sekarang.

Free Website Hosting