Wednesday, August 20, 2008

ISU Liwat ANWAR - SAIFUL : Formula XY

Sebelum kita menjelajah jauh mencari kebenaran dalam isu liwat anwar, penulis ingin mengutarakan beberapa pendapat mengenai isu tersebut. Bagi mencari penyelesaian kepada kes ini, penulis mengunakan pendekatan formula saintifik untuk menentukan pihak yang bersalah, dan yang tidak. Formula ini sekadar pendapat penulis untuk dihayati bersama oleh pembaca.

Sebelum memulakan pendapat saintifik, penulis berminat untuk mengajak pembaca untuk sama-sama berkongsi ilmu mengenai kromosom. Kromosom merupakan struktur molekul makro dan merupakan unit asas DNA , DNA yang terkandung dalam sel membawa informasi mengenai genetik seseorang. Kromosom pembiakan manusia terdiri daripada kromosom X dan Kromosom Y. Jantina seseorang dapat ditentukan melalui pasangan kromosom yang dibawa dalam sel mereka, iaitu bagi lelaki, pasangan kromosomnya adalah XY dan bagi jantina wanita pasangannya ialah XX. Dalam artikel kali ini, bukan kromosom yang menjadi tajuk perbincangan tetapi penulis lebih berminat kepada simbol saintifik yang diwakili kromosom-kromosom ini yang secara tidak langsung dapat dikaitkan dalam kes liwat Anwar-Saiful.

Lelaki diwakili oleh XY dan wanita XX. Penulis mengandaikan simbol-simbol ini mewakili Anwar dan Saiful. Iaitu Lelaki XY mewakili Anwar, dan Wanita XX mewakili Saiful. Bukan perwatakan yang menjadi penilaian, tetapi kesudahan kepada kes ini yang menjadi titik perbincangan disini. Jika Simbol X adalah mewakili BERSALAH dan Simbol Y mewakili BENAR. Maka Kebarangankaliannya ialah Anwar mungkin BERSALAH-BENAR dan Saiful BERSALAH-BERSALAH. Mungkin ramai pihak yang menyebelahi saiful akan melenting mengatakan pendapat ini adalah pro Anwar. Penulis akan menghuraikan rasional kepada kenyataan ini.

Isu disini ialah isu liwat, mengikut definasinya dalam kes ini, Anwar memasukkan zakarnya ke dalam dubur saiful. Liwat dalam kes ini hanya mungkin terjadi jika Zakar Anwar berjaya menembusi dubur saiful. Ini bermakna kedua-dua individu ini diperlukan antara satu sama lain untuk membolehkan Liwat berlaku. Jadi sudah pasti Anwar dan Saiful bersalah andai kata perbuatan liwat ini berlaku sesama mereka, tidak timbul soal paksaan atau rela kerana dari segi logika akal manusia liwat hanya dapat 'dirasakan' saiful jika dia membenarkan duburnya diceroboh anwar. Apakah amat sukar bagi saiful untuk menutup lubang duburnya dari ditembusi zakar Anwar, penulis menanyakan soalan mudah ini kepada anak mudah yang berusia awal 20an yang mendakwa duburnya diceroboh oleh zakar Anwar yang telah berusia 60an. Jika andaian ini adalah betul, maka Anwar dan Saiful kedua-dua nya adalah bersalah, Jadi Anwar diwakili 1 X, dan Saiful juga 1 X.

Andaian kedua penulis, saiful mungkin mengada-adakan cerita bahawa duburnya telah diliwat Anwar, kerana pemeriksaan awal Doktor Osman dari PUSRAWI menyatakan dengan jelas tiada sebarang simpton liwat dikesan dalam dubur saiful. Penulis tidak mengatakan Saiful berdusta dengan mengatakan Anwar meliwatnya, tetapi hanya mengandaikan perkara ini tidak pernah berlaku daripada penerangan yang jelas daripada doktor yang bertanggungjawab memeriksa dubur saiful. Jika perkara ini tidak pernah berlaku dan Saiful hanya menfitnah Anwar maka Anwar adalah tidak bersalah, dan saiful bersalah, atau formulanya, Anwar 1Y, Saiful 1X.

Kesudahan bagi drama liwat ini terbukti, jika kes liwat ini pernah berlaku atau sebaliknya tidak pernah berlaku sama sekali, namun Saiful tetap bersalah dalam Isu ini. Anwar mungkin bersalah atau tidak. Maka kesimpulanya formula Anwar-XY-lelaki dan Saiful-XX-wanita dapat diaplikasikan dalam menghitung kebarangkalian dalam kes ini. Saya sekali lagi menegaskan saiful tetap bersalah dalam kes liwat ini kerana, liwat hanya akan berlaku jika saiful membenarkan duburnya diceroboh oleh Anwar.

Kita tidak berhak menghukum orang, dan tidak berhak untuk menentukan siapa bersalah dan siapa yang benar, kerana Kebenaran yang Hakiki hanyalah Hak Mutlak ALLAH S.W.T. melalui sifatnya Al-HAQQ-Yang Maha Benar. Semoga kita jadikan Al-Quran dan Hadis sebagai panduan dan pedoman hidup kita dalam mencari kebenaran dan medapat keRedhaanNya.

3 comments:

Laxmana said...

kureng...

kreatif jgk lu ni bro... hahaha!

hmm, lu mesti pastikan kite menang kat PP bro, kalau tak, gua carik lu sampai ke lubang cacing! hahaha!

Aboo said...

Hhuhu..

Memang creatif pun Fiz nih...bukan sebarang orang nih,dasat nih!Tali pusat pun bukan tanam kat Msia nih...Bukan!Bukan!

Lu tiru gua ke nih?Gua bikin tripleX punya cerita,lu cedok idea gua yer???Gua sue lu...Gua sue lu!!!Lu jaga...Lu jaga...

HAHAHA...kalu PR kalah kat P44 nanti,utk larikan diri dari Si Tamil tu lu ada 3 option yang boleh gua tolong;

1-Lu ambik firefly,lu terbang ke KT...sembunyi kat rumah aku!
2-Lu bawak lu punya kapcai lu sembunyikan diri lu kat Summit BM.
3-Lu pikiq la sendiri Bro...

Roger!

FirAzzurri said...

Salam

Laxmana Raj : Lu jangan risau bro, jentera kita sangat2 kuat di sini. lu kalau tak jadik datang, lu bagi semangat dari jauh saja.. no halll...;-)

Aboo : Aiseh bro, lu ingat gua main cedok2 lu punya ide ka, wa tau la lu punya ide ada brilliant, tp wa dapat ide tulis artikel ni lps wa tringat zaman wa blajar biologi kat sekolah dulu... wa mmg minat biologi ni bro... org ckp pasal DNA semua org pun nak cakap pasal DNA, tp yg wa hairan lagi konpius diorang tau ka apa tu DNA..??? hahaha.. entah laaa lantak diorang la... ;-)

lagi satu lu punya cadangan nak larikan diri tu mmg brilliant bro, yg paling wa suka lari pi KT.. mmg wa suka bro... awek kat sana cun2 beb.. boleh laaa tlg suh lu rekomen sorang dua...hahahah... ;-)

Hos Web Site Anda Secara Percuma sekarang.

Free Website Hosting